Zielińska-Elliott Anna (1963- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Proza
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Poezja
(1)
Dostępność
dostępne
(3)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Sokolniki
(4)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(783)
Kowalska Dorota
(664)
Kochanowski Jan
(469)
Zielińska-Elliott Anna (1963- )
(-)
Krzyżanowski Julian
(324)
Otwinowska Barbara
(309)
Trzeciak Weronika
(262)
Konopnicka Maria
(260)
Boy-Żeleński Tadeusz
(238)
Leśmian Bolesław
(233)
Krasicki Ignacy
(229)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(194)
Jachowicz Stanisław
(159)
Lech Justyna
(138)
Rolando Bianka
(131)
Mickiewicz Adam
(129)
Czechowicz Józef
(119)
Liebert Jerzy
(105)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Napierski Stefan
(101)
Słowacki Juliusz
(101)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Orzeszkowa Eliza
(91)
Wilczek Piotr
(90)
Kraszewski Józef Ignacy
(87)
Miciński Tadeusz
(87)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(87)
Asnyk Adam
(86)
Bogdziewicz Monika
(84)
Sekuła Elżbieta
(80)
Baudelaire Charles
(77)
Kasprowicz Jan
(75)
Kosińska Aleksandra
(75)
Maliszewski Karol
(74)
Kornhauser Julian
(72)
Syrokomla Władysław
(70)
Kwiatkowska Katarzyna
(69)
Lange Antoni
(65)
Sienkiewicz Henryk
(60)
Pasewicz Edward
(59)
Keff Bożena
(58)
Stefańska Paulina
(57)
Podsiadło Jacek
(55)
Ritter-Jasińska Antje
(55)
Grabiński Stefan
(53)
Miłobędzka Krystyna
(53)
Król Michał
(52)
Zarawska Patrycja
(52)
Mróz Remigiusz (1987- )
(50)
Wiedemann Adam
(50)
Mirandola Franciszek
(49)
Gralak Anna
(48)
Hanna Gąssowska
(48)
Ostrowska Bronisława
(48)
Wolny-Hamkało Agnieszka
(48)
Norwid Cyprian Kamil
(47)
Ginalska Agnieszka
(46)
Lipszyc Jarosław
(45)
Grzebalski Mariusz
(44)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(44)
Szlengel Władysław
(44)
Borowski Tadeusz
(42)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(42)
Busquets Carlos
(41)
Gajcy Tadeusz
(41)
Mazan Maciejka
(41)
Nadwadowska Małgorzata
(41)
Zając Hanna
(41)
Bielicki Dominik
(40)
Horacy
(40)
Jarniewicz Jerzy
(40)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(40)
Zimnicka Iwona (1963- )
(40)
Świetlik Maria
(40)
King Stephen (1947- )
(39)
Oppman Artur
(39)
Podgórnik Marta
(39)
Radczyńska-Misiurewicz Justyna
(39)
Brzoska Wojciech
(38)
Foks Darek
(38)
Grimm Jacob
(38)
Grimm Wilhelm
(38)
Prus Bolesław
(38)
Sęp Szarzyński Mikołaj
(38)
Zbierzchowski Henryk
(38)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(38)
Braun Mieczysław
(37)
Grzegorzewska Wioletta
(37)
Kochowski Wespazjan Hieronim
(37)
Kopeć-Gryz Aleksandra
(37)
Paul Magdalena
(37)
Bargielska Justyna
(36)
Michalak Katarzyna (1969- )
(36)
Nowakowska Klara
(36)
Sommer Piotr
(36)
Steel Danielle (1948- )
(36)
Cyranowicz Maria
(35)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Przynależność kulturowa
Literatura japońska
(3)
Temat
Miłość
(1)
Murakami, Haruki (1949- )
(1)
Muzyka
(1)
Ojcowie i synowie
(1)
Pamięć autobiograficzna
(1)
Przemijanie
(1)
Sens życia
(1)
Tęsknota
(1)
Wybory życiowe
(1)
Temat: miejsce
Japonia
(1)
Gatunek
Powieść japońska
(2)
Esej
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Powieść psychologiczna
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Ischininshō tansū" 2020.
Nowy zbiór opowiadań Harukiego Murakamiego. Tajemnicza płyta Charliego Parkera, małpa mówiąca ludzkim głosem i liczne wspomnienia dawnych kochanek. W nowym zbiorze opowiadań Harukiego Murakamiego czytelnicy znajdą znane i lubiane motywy jego twórczości: tęsknotę za tym, co minęło, rozważania o muzyce, miłości oraz sensie życia. Autor wspomina lata studenckie, dawne dziewczyny, fascynacje i niezwykłe przeżycia, do których ciągle powraca myślami. Niezmiennie ważnym elementem w mikrokosmosie Murakamiego pozostaje muzyka. W tym zbiorze staje się ona główną bohaterką kilku opowieści. W jednej z nich narrator rozważa, co by było, gdyby saksofonista Charlie Parker dożył czasów bossa novy i nagrał płytę w tym stylu. W innej jest mowa o "Karnawale" Schumanna, który był ulubionym utworem narratora i pewnej tajemniczej kobiety. Muzyka ta jest punktem wyjścia do rozważań na temat masek, które nosimy, i naszych prawdziwych twarzy, kryjących się pod nimi. Nowym elementem w jego twórczości jest poezja, którą znajdujemy w dwóch z ośmiu opowiadań. Jedno jest historią spotkania z kobietą piszącą wiersze o miłości w stylu klasycznej poezji japońskiej. W innym pisarz umieścił swoje żartobliwe białe wiersze na temat meczów baseballowych, opiewa w nich między innymi piękno umięśnionych pośladków jednego z graczy. Jak zawsze u Murakamiego humor miesza się ze smutkiem, realność z nierealnością, a życie zaskakuje narratora ciągle nowymi zagadkami. [https://www.azymut.pl/mw/?m=106&indeks=18128201049KS&itr=2]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Sokolniki
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3/-9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Porzucenie kota" to wspomnienie Murakamiego o ojcu, uważane przez niektórych krytyków za jeden z najważniejszych tekstów pisarza opublikowanych w ostatnich latach i stanowiący klucz do zrozumienia wielu jego utworów. Ojcowie są u Murakamiego często nieobecni, co jest prawdopodobnie odzwierciedleniem skomplikowanych stosunków pisarza z własnym ojcem. Z tego niewielkich rozmiarów tekstu dowiadujemy się o dzieciństwie i dorastaniu pisarza w niewielkim mieście niedaleko Kobe, jako jedynaka kochającego książki i koty. Przede wszystkim jednak esej wyjaśnia, dlaczego w tak wielu utworach japońskiego pisarza pojawiają się sceny związane z drugą wojną światową oraz z okresem bezpośrednio ją poprzedzającym. Okazuje się, że przeżycia wojenne ojca, którymi podzielił się z małym synem, zostały niejako złożone na barki chłopca, który przez całe życie dźwiga ten ciężar. Murakami rozważa znaczenie historii i dowodzi, że każdy z nas jest odpowiedzialny za czyny popełnione w imieniu społeczeństwa czy narodu, do którego należymy, bez względu na to, czy się z nimi zgadzamy, czy nie. Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Sokolniki
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3/-9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Akcja obu utworów toczy się we wczesnych latach siedemdziesiątych. W pierwszym, bohater jest studentem i spędza letnie wakacje w rodzinnym mieście w okolicach Kobe, w drugim ma dwadzieścia kilka lat i prowadzi z kolegą firmę tłumaczeniową. Jak zwykle u Murakamiego obie powieści przepełnione są muzyką popularną i klasyczną, aluzjami do filmów i książek, ale znajdziemy też cytat z ewangelii wg św. Mateusza, historie o Trockim, o tajemniczych bliźniaczkach, opowieść o konstruktorze flippera i stosunkach społecznych panujących na planecie Wenus... Powyższy opis pochodzi od wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Sokolniki
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. 821-3/-9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł przekładu angielskiego: Killing Commendatore.
Na okładce: Mam nadzieję, że czas będzie moim sprzymierzeńcem.
W Hong Kongu została uznana za nieprzyzwoitą, ocenzurowana i zakazana dla czytelników poniżej 18 roku życia. W Japonii w środowisku skrajnej prawicy wywołała oskarżenia wobec Harukiego Murakamiego o zdradę narodową, choć jednocześnie została okrzyknięta jednym z największych dokonań tego pisarza. „Śmierć Komandora” to obszerna dwutomowa powieść, na którą fani Murakamiego czekali aż pięć lat. Żona malarza w średnim wieku porzuca go – z dnia na dzień. Podobnie, z dnia na dzień, on sam podejmuje decyzję, by wyprowadzić się z domu. Rezygnuje ze zleceń, wsiada w samochód i przez parę miesięcy włóczy się po północno-wschodniej części wyspy Honsiu. Gdy zmęczony tułaczką wraca do Tokio i prosi przyjaciela o nocleg, ten ma mu do zaoferowania coś znacznie lepszego: opuszczony dom w górach należący do jego ojca, sławnego malarza. W nowym, inspirującym otoczeniu bohater zamierza wieść spokojne życie poświęcone twórczości – korzysta z pracowni mistrza, zaczyna prowadzić lekcje malarstwa w pobliskiej Odawarze i wdaje się w niewiele znaczące romanse. Dom ten dla bohatera powieści stanie się epicentrum przemiany i szczególnej formy odrodzenia – i w sztuce, i w życiu. Pierwszym epizodem tej przemiany będzie odnalezienie na strychu nieznanego obrazu starego mistrza: niemal wiernego odtworzenia sceny zabójstwa Komandora z „Don Giovanniego”. Od momentu tego odkrycia realistyczna narracja zaczyna się stopniowo przeplatać z surrealistycznymi wątkami, a fabułę zaludniają niezwykłe postaci, które uosabiają symbole, idee i metafory. Murakami z lekkością kreśli niezwykłe wizerunki swoich bohaterów, subtelne podważając granicę między marzeniem i rzeczywistością. [https://www.azymut.pl/mw/?m=106&indeks=94051501049KS&itr=2]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Sokolniki
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3/-9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej